Když se řekne „vstřikovací čerpadlo“, pravděpodobně vás napadne, že nějak souvisí s během motoru, a máte pravdu. Stará se o to, aby bylo dopraveno palivo z nádrže do míst, kde probíhá jeho spalování.
Historie vstřikovacího čerpadla je velmi zajímavá. Objevil jej Robert Bosch v době, kdy se celý svět začínal pomalu, ale jistě přibližovat své nejtemnější historii – druhé světové válce. Tehdy se světem již proháněly automobily s benzínovými, tedy zážehovými motory a ty byly vybaveny karburátory. Karburátor je zařízení, s nímž už se u moderních zážehových motorů prakticky nesetkáte, ale tehdy to byla klíčová součást každého vozu, do kterého se tankoval benzín. Karburátor si jistě vybaví každý, kdo měl ještě tu čest seznámit se za socialismu s vozy Škoda 105 a 120. Funkcí tohoto zařízení je přichystat směs benzínu a vzduchu k zapálení zapalovacími svíčkami, která zážehový motor rozpohybuje.
U vznětových neboli naftových motorů to však bylo jinak, tam bylo zapotřebí vstřikovací čerpadlo a je tomu v zásadě dodnes. Vstřikovací čerpadla se v současnosti využívají i v zážehových motorech, kde nahradila karburátory, a vstřikovanou směs paliva přesně rozděluje nikoli rozdělovač, ale palubní počítač (řídící jednotka motoru).
Závada palivového čerpadla může váš vůz odstavit
Když dojde k závadě na vstřikovacím palivovém čerpadlu 038130107d, může se to jevit dvěma způsoby. Buď se výrazně sníží výkon motoru, anebo motor začne v určitých okamžicích selhávat a přestává pracovat. Druhý způsob je horší, tehdy čerpadlo zcela vypoví službu a vozidlo musí být odstaveno a dopraveno do servisu odtahovou službou.
Značnou výhodou pro řidiče je, že je možné sehnat tento náhradní díl i ve specializovaných e-shopech a snížit tak případně náklady na opravu, a současně s tím zkrátit potřebný čas, kdy některé servisy nemají potřebný díl k dispozici, a musí na něj čekat, až jim bude dodán.