V železniční dopravě musí vše bezvadně fungovat. A také tomu tak vesměs je, pomineme-li pochopitelně všechna ta nejednou i dost značná zpoždění. Zkrátka a dobře je třeba, aby se tu nestávaly nehody, jež by mohly mít i velice nepříjemné následky.
K tomu, co se zde rozhodně nesmí podceňovat, patří i kontrola toho, co se kde právě děje. O všem, o každém vlaku a každé lokomotivě, je zapotřebí vědět, žádný kus techniky nesmí zůstat bez dohledu. Protože i pouhé malé opomenutí by mohlo mít za následek škody na majetku a dost pravděpodobně i újmy na zdraví a ztráty na životech.
Je to prostě velice závažné téma. Je to záležitost, jež má nesporný význam pro každého, kdo přijde s tímto typem dopravy nějak do styku.
A jak zajistit, aby se nemohlo nic stát, aby se včas předešlo i jenom potenciálně hrozícím problémům? Jedině tak, že je někde někdo, kdo to vše sleduje jako celek a dokáže v případě potřeby zakročit.
A protože to není v lidských silách, protože se nikdo nemůže rozkrájet a být na mnoha místech současně, existuje technické řešení sledování železničních vozidel. Velice propracovaný systém, umožňující mít přehled o všem, co se kde v reálném čase děje. Díky tomuto lze zabránit tomu, aby se na některý z vlaků zapomnělo, aby se nějaký ocitnul tam, kde nemá být, a tím zapříčinil nehodu, díky tomu se dají zkontrolovat na dálku klidně i různé technické parametry. A nejen to. Díky tomuto systému lze ohlídat i nakládání s pohonnými hmotami, i náklad, jenž je přepravován, díky němu se ví, kdo kterou soupravu obsluhuje a jak si počíná, dá se s jeho pomocí vyřídit nejedna organizační záležitost i ušetřit nemálo papírování.
Zkrátka a dobře jde o technické řešení umožňující mít pod kontrolou všechno, co je třeba k tomu, aby byla železniční doprava taková, jaká má být. A proto je tento nástroj naprosto nezbytný.